Minggu, 13 Februari 2011

catatan si playboy


...dan maafkan aku, sayang..
dikala ku akui hati memang tlah membagi,
bukan aku tiada setia lagi,
hanya saja ku ingin kau terima kejujuran ini,
dan memaafkan aku...

jangan dulu kau sulut api cemburu yang memburu,
bukankah aku saat ini berada disisimu, sayang..
sementara kurelakan sayang yang lain letih dalam menunggu...

jika memang masih ada sayang dhatimu,
maka tak akan ada alasan tuk beranjak pergi,
aku mencintaimu begitu dan masih seperti dulu,
hanya kini ada cinta yang tumbuh disisi hati untuk sayang yang lain...

mengertilah...
akupun sulit bertarung dalam kenyataan ini,

bukan maksud tuk menguji...
tiada niat tuk menyakiti...

dan maaf,
bila ini menyabitkan luka dihatimu...
(namun setidaknya aku jujur dan tiada pernah memberi kemunafikkan padamu, tetap tiada berdusta dalam "cinta" seperti janji kita)

Tidak ada komentar:

Posting Komentar